Home / ACT coaching

ACT coaching

Herken je jezelf in één of meer van de volgende situaties?

ACT coaching
  • Je vindt het lastig te voelen waar je grenzen liggen of om te doen wat goed voor je is;
  • Je hebt last van stress;
  • Je loopt vast in je denken en komt niet in beweging;
  • Je hebt behoefte aan (meer) richting in je leven;
  • Je wilt meer kunnen genieten van de dagelijkse dingen.

Als je antwoord ja is, dan kunnen we je geruststellen. Je bent zeker niet de enige. Waar jij tegenaan loopt is iets heel menselijks. Maar ondanks dat, kan het je wel behoorlijk in de weg zitten als je een vol en rijk leven wilt lijden.

Wat kan je doen?

Een individueel coaching traject kan je helpen als je bent vastgelopen in werk- en/of privégebied. Onze aanpak is gebaseerd op Acceptance en Commitment Training (ACT). Met ACT-coaching leer je vaardigheden om anders om te gaan met je gedachten, gevoelens en andere innerlijke ervaringen, In tegenstelling tot de meeste methodieken ligt bij ACT de nadruk niet op het veranderen van deze onvermijdelijke negatieve gedachten en emoties, maar op het veranderen van je relatie tot deze gedachten en emoties. Hierdoor ontstaat ruimte voor wat écht belangrijk zodat je op basis daarvan actie onderneemt.

Wat kan ACT coaching je brengen?

Het doel van ACT-coaching is het ontwikkelen van mentale veerkracht (psychologische flexibiliteit). Hoe veerkrachtiger je bent, hoe makkelijker je om kan gaan met de vervelende ervaringen die je op je pad tegenkomt en hoe beter je in staat bent je leven in te vullen op basis van de dingen die waardevol zijn voor jou.

Mentale veerkracht bestaat uit zes vaardigheden:

  • Weten wat belangrijk is (waarden)
  • Opmerken wat er is (mindfulness)
  • Kijken naar je denken (defusie)
  • Flexibel omgaan met je zelfbeeld (zelf als context)
  • Ruimte maken (acceptatie)
  • Doen wat nodig is (toegewijd handelen)

Het coachtraject

Een coachtraject op maat, passend bij jouw situatie omvat gemiddeld 8 afspraken van een uur uur met voorafgaand een gratis en vrijblijvend intakegesprek. Tussen de sessies door ga je met de thuisopdrachten aan de slag. Je ervaringen dienen weer als input voor de volgende sessie. Al doende ga je aan de slag met het ontwikkelen van alle zes vaardigheden zodat je mentaal veerkrachtiger in het leven leert staan.

Ik wil een afspraak maken
Top