Home / Beweegactiviteiten

Beweegactiviteiten

Beweegactiviteiten in de buitenlucht hebben een gunstig effect op stress- en burn-out klachten:

  • De hormonen die vrijkomen tijdens het bewegen zorgen voor een afname van stress.
  • Het gebruik maken van je verschillende zintuigen zorgt ervoor dat je ‘uit je hoofd’ raakt en je lijf meer voelt.
  • Je bloedsomloop krijgt een boost en voert zo afvalstoffen af.
  • Bewegen zorgt voor positieve gevoelens die je dag meer glans geven

Je kent nu de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad en weet waarom actief bezig zijn bijdraagt aan je herstel. Wat zijn voor jou mogelijkheden om meer te bewegen? Welke fysieke activiteiten vind je leuk om te doen? Want bewegen is goed, meer bewegen is beter.

Eigen keuze

Kijk nog eens naar je ingevulde werkblad herstelactiviteiten uit module 1. Bij welke activiteiten ben jij fysiek actief (groene emoticon)? En welke activiteiten waarbij je lekker in beweging komt kun je nog meer bedenken? Kijk voor ideeën ook eens bij de tips van deze leermodule.

Vragen:

  1. Welke beweegactiviteiten vind jij leuk om te doen? Noem er vijf.
  2. Welke van de beweegactiviteiten uit je top 5 ga je de komende 2 weken doen? Afwisseling is vaak wel lekker.

Experimenteer! Ga aan de slag en kijk hoe het voor jou uitwerkt.

Ga verder naar tips

Top