Home / Herstelplan

Herstelplan

Je bent nu aan het einde gekomen van het programma HerstelWijzer. Je hebt geleerd hoe je stress- en burn-out klachten kunt herkennen en hoe je daarvan herstelt. In de afgelopen weken heb je verschillende strategieën geleerd die helpen je spreekwoordelijke accu weer op te laden. Elke module bestond uit verschillende herstelactiviteiten en tips. Je hebt vast gemerkt dat de ene oefening beter bij je past dan de andere. Het is daarom belangrijk om de activiteiten die je verder helpen te blijven doen en ze op te nemen in je herstelplan.

Mix en match

Hieronder volgt een opsomming van de herstelactiviteiten uit het programma HerstelWijzer. Welke activiteiten vond je leuk om te doen? Welke hebben je verder geholpen en wil je meenemen in je persoonlijke herstelplan? Noteer deze activiteiten in een notitieboekje. Noteer in je boekje ook de tips waar je wat aan hebt gehad.

  1. Omgaan met stress

2. Loskomen van het werk

3. Positieve emoties

4. Bewegen

5. Controle over eigen tijd

Maak je eigen herstelplan

Klik op onderstaande link en print het werkblad herstelplan

  1. Schrijf in het vakje rechtsboven wat je hersteldoel voor de komende drie maanden gaat zijn.
  2. Op de pijl in het midden noteer je de 5 belangrijkste herstelactiviteiten uit je notitieboekje. Verdeel de activiteiten over het komende kwartaal. Waar ga je de komende week mee starten? Met welke de komende maand en over drie maand?
  3. Noteer in het vakje linksboven alle obstakels die je tegen kunt komen. Je kunt daarbij denken aan obstakels in de buitenwereld, maar ook obstakels in je binnenwereld Waar loop jij door vast?
  4. Wie of wat helpt jou om weer op koers te blijven?

Top